Enjin-programvaruutvecklingspaketet för öppen källkod (SDK) är nu tillgängligt för nedladdning i Godot Asset Library. Utvecklare utan någon erfarenhet av blockchainkodning kan nu skapa och använda blockchain-tillgångar i sina spel.

Enjin har ledat blockchain-spelprojekt och lanserat Enjin SDK för Godot. Detta gör att alla utvecklare av alla erfarenheter kan använda denna SDK för att integrera blockchain-objekt i sina spel. Enjin har arbetat nära med Godot för denna utveckling för att visa vad blockchain kan göra för spel.

Enjin gjorde tillkännagivandet i en officiell tweet och gav också detaljer i sitt blogginlägg.

Godot Engine

Godot Engine är en plattformsspelmotor för att skapa 2D- och 3D-spel. Med verktygen de tillhandahåller kan användare fritt skapa spel utanför rutan. Det underlättar också enkel export av spel till olika plattformar som stationära datorer, Android, iOS och webbaserade plattformar.

Godot är helt gratis och öppet under den tillåtna MIT-licensen. Utvecklare äger sina spel helt utan några strängar bifogade. Utveckling på Godot är samhällsstyrd vilket uppmuntrar deras användare att ständigt bryta potentialerna för vad den kan uppnå. Dessutom har det stödet av Software Freedom Conservancy och är ett ideellt projekt.

Vad Godot har att säga

Godot Engines grundare, Ariel Manzur, eker vid tillfället om den transformativa potentialen för spelmarknaden som Enjin SDK ger. Han fortsatte att notera, “Godot-utvecklare är uppfinningsrika och progressiva. Jag tror att de kommer att omfamna denna teknik med tanke på de unika möjligheter som den erbjuder för ihållande speldesign och säkra, rättvisa virtuella ekonomier. ”

Prestationer

För att påminna om hade Enjin CTO Witek Radomski skapat ERC-1155 token standard som blev en officiell token standard av Ethereum gemenskapen förra året. Och sedan antagandet har det nya token hittat acceptans som en uppgradering till ERC-20 och ERC-721 standarder för blockchain-tillgångar.

Det är relevant att notera att över 3 000 projekt har antagits ombord som antog ERC-1155-tokenstandarden. Ett av de mer betydelsefulla partnerskapen i detta sammanhang är Microsofts Azure Heroes blockchain-baserat igenkänningsprogram. Dessutom, Chiliz har samarbetat med Enjin för att skapa sportbaserade NFT för sina partners.

Enjin Mainnet på Ethereum som också lanserades i år. Detta har tillhandahållit verktygen för alla att minta sina egna blockchain-tillgångar för alla ändamål. För att minska en tillgång måste användaren låsa Enjin Coin (ENJ) i tillgången när den präglas. Och över 12,5 miljoner ENJ har hittills varit inlåsta i 52 miljoner blockchain-tillgångar. Detta uppgår till cirka 1,25% av det totala utbudet av ENJ.

På toppen av detta har Enjin Wallet registrerat några fantastiska uppdateringar i år. Användare kan nu batch skicka deras ERC-1155-symboler. Dessutom kan de skicka och ta emot pengar och tillgångar via Ethereum name service (ENS) domäner. I en annan uppdatering rullade Enjin ut tokenbyten för alla ERC-20-symboler i plånboksfunktionen.

Färdplan för andra kvartalet 2020
  • Offentlig utgåva av EnjinCraft (ett Minecraft-plugin som gör det möjligt för serverägare att implementera blockchain-ekonomier)
  • Blockchain SDK för Java
  • Enjin Beam (ett sätt att distribuera blockchain-tillgångar via QR-kod)

Enjin erbjuder kontinuerligt sätt för utvecklare att designa spel med hållbara ekonomier och nya inkomstströmmar. Detta är alltså en spännande möjlighet för Godot-utvecklare att utnyttja blockchain-utrymmet och uppleva underverken i det.

Enjin
Hemsida
Plånbok
Marknad

Godot
Godot Engine





Source link