Cookies är en viktig aspekt av internet. Webbplatser förväntar sig i stor utsträckning att användare accepterar ett antal kakor för att få tillgång till sitt innehåll. Cookies hjälper webbplatser att känna igen återkommande besökare och profilera en besökares sökval för att kunna identifiera deras intressen exakt. Detta i sin tur hjälper webbplatser att visa relevanta annonser för sina besökare. Intressant nog har kakor funnits i mer än 25 år.

Fraktalprotokoll, enligt a tweet, kommer att ge webbanvändare en förstklassig användarupplevelse (UX), samt skapa en möjliggörande och lönsam miljö för innehållsskapare.

Kakor och marknadsföring online

Cookies är mycket viktiga för reklambranschen. De kan dock fungera som en källa till enorma säkerhetsrisker. Speciellt måste cookies accepteras och användare har också möjlighet att när som helst återkalla sitt samtycke. De utgör dock fortfarande säkerhetsrisker eftersom de flesta webbplatser tillåter lagring av kakor. Även om cookies själva inte kan återanvända denna information, men lagring av dem visar att det finns en möjlighet för användarnas privata data att hamna i fel händer. En fel vändning och det finns möjligheten att användarnas data skördas av skadlig skadlig kod.

Enligt rapporter har datasäkerhetsfrågor ökat till obehagliga höjder, särskilt eftersom en stor befolkning i världen nu genomför stora transaktioner via internet på sina mobiltelefoner och datorer.

Trots de växande problemen med dataskydd är cookies en viktig del av effektiv marknadsföring online. Den snabba ökningen av e-handelsbaserade plattformar och hela världen blir i princip en global by betonar vidare vikten av marknadsföring på nätet. Onlinemarknadsföring idag kommer inte att vara fullständig och effektiv utan cookies från tredje part. Förutom att hjälpa till att nå en mer specifik publik är det också kostnadseffektivt och ger ett säkert sätt att öka företagets intäkter. Nuvarande covid-19 begränsningar avslöjar också vikten av onlinemarknadsföring och kakor.

Problem framåt

Trots den myriad av fördelar som är inbäddade i cookies från tredje part, har den stora sökmotorn Google avslöjat planer på att avsluta alla former av tredjepartscookies till 2022. Detta kommer definitivt att stava slutet på ett av internetens mest kraftfulla verktyg för datainsamling. Intressant nog har Firefox och Safari också avslöjat planer på att följa med Googles beslut. De två webbläsarna har avslöjat att cookies från tredje part inte längre är tillgängliga som standard. Detta beslut innebär att innehållsskapare och allmänna onlinemarknadsförare riskerar att gå ur drift eftersom majoriteten av dem är beroende av data från tredjepartscookies för att nå ut till potentiella kunder. Det är här Fractal Protocol kommer in.

Fraktal-, användardata- och innehållsskapare

Plattformen föreslår en lösning som kommer att gynna alla parter som är inblandade i cookies / dataskyddskriget. Fractal vill ersätta annonskakor med ett system som ger användare incitament när de verifierar sina data. Protokollet är byggt som ett nollmarginal, öppen källkodsprotokoll som ger dataskyddskontrollen tillbaka till användarna. Protokollet underlättar överföringen av data på ett opartiskt, öppet och pålitligt sätt. Med Fractal tjänar användarna belöningar för att dela och bekräfta sina data. Således ger innehållsskapare, annonsörer etc. lättare tillgång till korrekt, pålitlig och verifierad användardata.

På tal om partnerskapet avslöjade Julian Leitloff, VD för Fractal, att plattformen starkt anser att användarna bör ha total kontroll över sina data medan innehållsskapare bör få tillräckligt betalt för sina tjänster. Efter en framgångsrik finansieringsrunda på 2 miljoner dollar genomförde Fractal också en finansieringsrunda vidare Polkastarter.

Fractal Protocol tillhandahåller en tillförlitlig lösning på användardataintegritet och den förestående undergång som förväntas följa eliminering av cookies från tredje part. Bortsett från detta revolutionerar plattformen hur användardata kommer att lagras, samlas in och delas utan någon form av integritetsrisk för slutanvändarna.

Plattformen samarbetade med Gnosis 2019 för att underlätta global ekonomisk integration.

FCL-pris

Vid tidpunkten för publiceringen var FCL handel till 0,831028 dollar, med en handelsvolym 24 timmar på 751 232 dollar.

Gå med oss ​​på Telegram för att ta emot fria handelssignaler.

Ta reda på mer om krypto- och blockchain-utrymmet på Altcoin Buzz Youtube-kanal.





Source link