2021 blir NFTs år med försäljning och volymer som når nya och fantastiska prisrekord. Detta oöverträffade intresse för NFT och dess efterföljande volymökning ökar frågan – Är NFT Mania 2021 verkligt och kommer det att upprätthållas?

Den här artikeln behandlar i detalj nyligen sålda icke-fungibla token (NFT), plattformen där försäljningen skedde, och skäl till varför vi är positiva till att NFT-hype bara har börjat.

NFT-användare växer

Källa: theblockcrypto.com

Flera NFT har sålts 2021 ensam med många av sådana vågor som skapar stora vågor globalt och sedan skapar medvetenhet och antagande för blockchain, DeFi och kryptovalutautrymmet.

Nyligen sålda NFT: er
  1. Jack Dorsey NFT Tweet – Säljs för 2,9 miljoner dollar

    Först på min lista är Twitter-vd och grundare, Jack Dorsey och hans allra första tweet. VD prydde och sålde därefter denna tweet måndagen den 22 mars 2021. Dorsey twittrade först om sin präglade tweet NFT för ungefär två veckor sedan med många som bjöd på att köpa tweet. Enligt Valuables av Cent, tweet äntligen såld för 2,9 miljoner dollar med Sina Estavi, VD för Bridge Oracle vinner budet. Hela intäkterna från försäljningen går enligt Dorsey till välgörenhet.

  2. Beeple – Costliest NFT Säljs för 69 miljoner dollar

    En konstnär som gör stora vågor i det digitala NFT-utrymmet är Mike Winkelmann, populärt känd som Beeple. I december 2020 sålde den digitala artisten cirka 3,5 miljoner dollar i digital konst på Winklevoss-brödernas Nifty Gateway-marknadsplats. I februari sålde han sin ”Everydays – De första 5000 dagarna NFT ”för en förvånande 69 miljoner dollar. Med det blev Beeple skaparen av den dyraste NFT-konsten någonsin och han blev också den tredje dyraste levande konstnären.

  3. CryptoPunks – 2 199 CryptoPunk såldes i februari 2021 och genererade försäljning av 100 miljoner dollar.

    CryptoPunks, en av de första NFT-filmerna på Ethereum, är en samling med 10 000 små pixelkaraktärer. Enligt rapporter har hela CryptoPunks-samlingen varit helt slutsåld med endast sekundärförsäljning nu tillgänglig. De flesta av dessa små pixelfigurer säljs för närvarande för mycket pengar. En såldes för 800 ETH-token i Febraury som uppgick till cirka 1,5 miljoner dollar. Den största marknadsplatsen för CryptoPunk NFT är sidan “Punks till salu” på Larva Labs och Opensea.

  4. Grimes-NFTs värda 6 miljoner dollar sålda

    Grimes, den kanadensiska artisten och musiken, anslöt sig nyligen till det digitala NFT-utrymmet. Den 28 februari såldes 10 stycken av en av hans serier till salu på Nifty Gateway. En av styckena som kallades “Death of the Old” såldes för cirka 389 000 $.

Andra topp-NFT-sålda

NBA: s Dallas Mavericks sålde också nyligen fem digitala samlarobjekt på blockchainbaserad marknadsplats Mintable. Taco Bell, snabbmatskedjan, designade fem NFT: er med taco-tema. Budgivningen började vid 0,001 vät, såld på några minuter med det högsta budet så högt som 1,5 vät. Budgivningen ägde rum på den populära marknaden Rarible.

I januari såldes en virtuell tomt NFT i Axie Infinity för 1,5 miljoner dollar.

Häckningsplats för NFT

Medan NFT: er har ett stort ögonblick just nu blir plattformarna som används för att skapa och handla NFTs alltmer populära.

  1. Terra Virtua (TVK – 119% pump på 30 dagar)

    Terra Virtua (TVK), AR och VR-plattformen som har förvärvat massiva partnerskap kommer snart ut med Godzilla och Kong-tema NFT: er. Populär digital konstnär Tim Cantor med anknytning till Imagine Dragons har också avslöjas planerar att vara en del av det digitala NFT-utrymmet. Han omvandlade nyligen sex av sina oljemålningar till digitala konstverk (NFT) på Terra Virtua.

  2. Crypto.Com (CRO – 30% pump de senaste 30 dagarna)

    Crypto.com, en av de ledande kryptovalutaplattformarna kommer snart in i NFT-rymden. Projektet kommer att starta sitt NFT-plattform den 26 mars 2021 och kommer att innehålla innehåll av vanliga och digitala artister som Snoop Dogg, Lionel Ritchie, Aston Martin Cognizant Formula OneTM, Boy George och mer.

  3. Enjin (ENJ – 323% pump under de senaste 30 dagarna)

    Som en blockchain-spelplattform fokuserar Enjin på skapandet av digital samlarobjekt. Det säkerställer att dessa digitala samlarobjekt verkligen ägs av användaren. Imponerande överträffade Enjin nyligen en marknadsvärdering på 1 miljard dollar på grund av den häftiga NFT-handeln. Enjin planerar också att lansera två nya NFT-produkter. Det har också samarbetat med behemoths som Samsung, Microsft och BMW.

  4. Chiliz (CHZ – 870% pump under de senaste 30 dagarna)

    Chiliz, den digitala valutan för sport- och underhållningsplattformar, används populärt på Socios.com. Som en ledande NFT-blockchain, Chiliz-priset har ökat över 8000% under det senaste året på grund av NFT-mani. På senare tid bildade CHZ partnerskap med fotbollsklubbar. Dessa inkluderar FC Barcelona, ​​AC Milan och Juventus.

  5. Sandlåda (SAND – 88% pump under de senaste 30 dagarna)

    Sandbox, den virtuella världen som erbjuder användarna en plattform för att bygga och tjäna pengar på sina egna spelupplevelser. Dessutom tillåter det användarna att göra sina skapelser som NFT. Mot bakgrund av den nuvarande NFT-manien har SAND-token listats på några av de mest populära kryptobörserna.

NFT-hype – Inte bara en bubbla

2021 visar sig vara året för icke-Fungible Tokens (NFT) och Decentralized Finance (DeFi) -utrymme precis som 2020. För nästan två år sedan var det totala värdet av hela NFT-utrymmet mindre än 300 miljoner dollar. År 2020 ballonerade den till över 1 miljard dollar och idag har rymdens totala värde översteg 3,4 miljarder dollar.

När NFT-utrymmet fortsätter att attrahera drag, kommer ett antal frågor att tänka på. Frågor som, Är hypen verklig? Hur ska vi förhindra en upprepning av ICO-boom 2017 i DeFi-rymden? Är NFT-hype hållbar?

Även om detta är legitima frågor är det viktigt att förstå att NFT-hype inte bara är en bubbla. Det finns viktiga tips som visar att hype är både verklig och hållbar.

Verkliga användningsfall

För det första har det ett antal användningsfall, särskilt inom spel, konst, fastighetsutrymme bland flera andra. NFT spelar också en viktig roll för att autentisera och verifiera information inklusive autentisering av lyxvaror och värdefulla föremål. Med hjälp av NFT kan aktierna också tokeniseras.

Venturekapitalisters intresse växer

Efter CryptoKitties-galan 2017 ökade riskkapitalledda investeringar i rymden.

Major Brands går in på lekplatsen

Sedan 2019 har några av de stora varumärkena som Nike, Formel 1, NBA och mer gått in i rymden.

Allt detta hjälper till att visa att massadoption förväntas ske i NFT-rymden. NFT-hype på grund av dess otaliga användningsfall är hållbar och verklig.

Gå också med oss ​​på Telegram för att ta emot fria handelssignaler.

Ta reda på mer om krypto- och blockchainutrymmet på Altcoin Buzz Youtube-kanal.





Source link