Eindhoven, Nederländerna, 28 oktober 2021,

Bistroo, peer-to-peer-matekosystemet baserat på blockchain, är glada att kunna meddela att handlare nu har möjlighet att acceptera betalningar i flera kryptovalutor, inklusive Bitcoin (BTC,), Ethereum (ETH,) och Binance Coin (BNB.) move utökar de befintliga betalningsalternativen avsevärt, som inkluderar fiat-valuta och plattformens inbyggda BIST-token. Det gör också Bistroo till världens första matbeställningsplattform för att omfatta kryptovalutor och blockchain.

Efter en framgångsrik höjning på över 8 miljoner dollar i maj, har Bistroo redan arbetat hårt för att möjliggöra betalningar med sin ursprungliga BIST-token. Tack vare ett samarbete med Coinpayments kan tokeninnehavare nu spendera BIST hos någon av Coinpayments 100 000 handlare som är verksamma i över 200 länder världen över.

Men Bistroo utökar nu samarbetet och ytterligare cementerar sitt stöd för att använda kryptovaluta genom att låta sina kunder göra betalningar i en av fem stora kryptovalutor – BTC, ETH, BNB, LTC och BCH. För att ytterligare främja antagandet av kryptovalutor tar Bistroo tillfälligt inte ut provision på alla kryptobetalningar. Detta ger handlare en ännu större del av sina returer och konsumenter får rabatt på sin beställning. Denna rabatt är ännu större när de väljer att betala med plattformens inbyggda BIST-token.

Bas Roos, VD och medgrundare av Bistroo, sa om expansionen till kryptovalutabetalningar: “Bistroo har ett uppdrag att sätta oss upp på den globala scenen med vår unika affärsmodell. Framtiden går mot en protokollekonomi där parterna direkt kan interagera med varandra, och Bistroo tar de första stegen i den riktningen och erbjuder ett bättre värdeerbjudande för marknaden för matbeställningsplattformar. Att göra det möjligt för våra användare att göra transaktioner i krypto är en integrerad del av den resan.”

Matbeställningsplattformar har blomstrat under de senaste åren, vilket gör det enkelt att njuta av våra favoritmåltider hemma, men de har också gjort det svårt för restaurangerna vi älskar att driva sin verksamhet. Dagens plattformar lägger höga avgifter på mathandlare samtidigt som de kontrollerar all data och utbetalningar, samt tar över kundrelationer och lojalitet. I slutändan leder modellen till högre kostnader för konsumenter och restauranger i slutändan.

Bistroo tillhandahåller en peer-to-peer-marknadsplats för livsmedelsoperatörer och kunder som faktiskt underlättar deras anslutning istället för att kontrollera den. Projektet lanserade sin plattform 2020 och har sedan dess hjälpt handlare att nå över 25 000 kunder och behandla över 2,3 miljoner USD i beställningar, enligt live tracker på sin hemsida.

Säljare har full kontroll över sina betalningar, menykonfiguration, beställningar, kampanjer och analyser. De kan handla direkt med sina kunder och betalas direkt när beställningar görs.

Listning på Bistroo ger nu även krögare och livsmedelsoperatörer möjlighet att enkelt utöka sina betalningstjänster till kryptovalutor, samtidigt som de drar nytta av de betydande fördelarna med att använda en peer-to-peer-plattform.

Bistroos slutmål är att bli en global ledare inom PaaS e-handelsteknologi för restauranger och matbutiker. Bistroo.com har som mål att vara portalen som gör det möjligt för restauranger och specialbutiker över hela världen att erbjuda sina produkter direkt till sina kunder, för exceptionellt låga avgifter, omedelbara utbetalningar och med full kontroll.

Kryptobetalningar kan också göras i demobutiken med hjälp av testnätet:

https://www.bistroo.nl/eindhoven/restaurants/the-burger/

Om Bistroo

Bistroo är en peer-to-peer-marknadsplats för mat och dryck, som drivs av BIST-token. Ett protokoll där matkonsumtion enkelt kan organiseras och personifieras mot avsevärt reducerade avgifter. Handlare har full kontroll över sina betalningar, produktval, kundrelationer, beställningar, annonsering och analyser. Kunder kan ha direkta relationer med sina favorithandlare, tjäna belöningar och få matrekommendationer som passar deras smak.

Sedan lanseringen i början av 2020 har Bistroo behandlat över 2,3 miljoner USD i beställningar från 25 000 unika kunder.

Hemsida – https://bistroo.io/

Telegram – https://t.me/bistroo_comm

Twitter – https://twitter.com/bistrooIO

Youtube – https://www.youtube.com/channel/UC5izSfaX3qpsYXt6V3lFB1A

Kontakter

Kreativ och marknadschef





Source link