I detta avsnitt av ShardTalk, co-CEO för Ultra, delade Nicolas Gilot insikter om deras projekt.

ShardTalk är spelintervjusegmentet som kopplar våra läsare till människor som formar blockchain-spelutrymmet. Det här avsnittet innehåller Nicolas Gilot, co-CEO för Ultra som är den nästa generation av plattformar för distribution av spel. Så låt oss börja!

Namn: Ultra
Genre: Spel distribution plattform
Snabbinfo: Samarbetar med AMB och Ubisoft. Offentligt testnät som ska släppas.

Q1. Hur sticker Ultra ut från andra spelplattformar som Steam?

Ultra kan betraktas som nästa generations speldistributionsplattformar. Steam har funnits i mer än 15 år och ingenting har gjorts på deras sida för att stärka spelare. Som spelare kan du inte sälja dina spel som du brukade med fysiska kopior. Som utvecklare ger du dem upp till 30% av dina intäkter för att lista ditt spel. Det har visat sig att deras upptäcktsalgoritm till stor del gynnar stora studior till nackdel för indieutvecklare.

Dessutom är de tekniker som är involverade i Steam alldeles för föråldrade. NFT är det nya sättet att gå för digitala tillgångar och det är inte en fin dröm. Höga profiler från spelindustrin erkände detta redan. Chris Clay, en tidigare toppchef på Wizards of the Coast, gick med i God’s Unchained eftersom han tror “blockchain representerar en ny gräns för spelutvecklare”. Vår partner Ubisoft är mycket engagerad i ny teknik och utvecklar redan för VR och Blockchain. Vi arbetar aktivt med dem eftersom vi båda vet att Blockchain kommer att förändra videospel för alltid. Det är Ultras vision och Steam, liksom deras historiska konkurrenter (Epic, Discord, Wegame, etc.) får det inte alls.

Q2. Kan du förklara på blockchainen du bygger på och vad gör det mer lämpligt än andra blockchains där ute?

Det som skiljer Ultra blockchain från andra blockchains är främst två saker: dess teknik och dess tillgänglighet. På teknologisk nivå finns det ingen befintlig lösning som gör att en normal person kan interagera med en blockchain-baserad lösning. Om du vill vädja till en stor publik, till exempel spelindustrin, måste du göra blockchain-funktioner lätta att gripa av någon. Som spelare vill du interagera med ditt spel så enkelt som du någonsin skulle göra och hantera på samma sätt med blockchain-drivna funktioner som att sälja dina objekt, tjäna pengar på din speltid och så vidare. Ultra är inte bara en fabrik för NFT utan också en fullständig miljö som interagerar permanent med Ultra blockchain.

Den blockchain vi byggde är baserad på EOSIO men vi anpassade den för en massmarknad. Vi förbättrade det avsevärt när vi lagt till ett sätt för alla att handla med det gratis, men vi har också lagt till många andra funktioner för att förbättra prestanda och användbarhet. Det är där tillgänglighet spelar in. Ultraspel tillåter vem som helst att använda plattformen utan att behöva hantera registrerings- eller transaktionskostnader. Vår plånbok låter vem som helst stapla eller handla på ett mycket säkert och enkelt sätt med återhämtning utan förvaring om något händer. Du kan tänka på det som en flerskiktad sandlåda, allt drivs av smarta kontrakt. Ovanpå detta består vårt nätverk av blockproducenter, som Ubisoft och Bitfinex, som väljs på grund av deras tekniska tillförlitlighet och världsomspännande rykte.

Q3. Kan du dela med oss ​​lite om det partnerskap du har med Ubisoft och AMD?

Jag önskar att jag kunde berätta information om det men det är fortfarande för snart. För närvarande ger AMD betydande hjälp för allt som rör bearbetningskraften i vårt nätverk. De är djupt involverade i ny teknik och många aktörer i blockchain-industrin litar på sin teknik för att nå toppprestanda. AMD kommer också att erbjuda marknadsföringsstöd för att marknadsföra Ultra till spelare. De kommer särskilt att föreslå att du installerar Ultra tillsammans med drivrutinuppdateringar och distribuerar gratis spel som kan lösas in på Ultra istället för Steam när du köper ett nytt grafikkort.

Ubisoft är också en enorm partner. De spelar en viktig teknisk roll i Ultra-ekosystemet genom att validera transaktioner och ger oss ovärderlig kunskap om spelindustrin. Vi är glada över att samarbeta med dem och deras vision gör att vi bättre kan utforma vår lösning gentemot spelare och spelutvecklare.

Q4. Kan du utarbeta hur spelare / spelare inte bara kan njuta av spel på Ultra utan också tjäna pengar?

Det finns så mycket att säga om det! Ultra-plattformen har olika funktioner som gör det möjligt för spelare att tjäna pengar på sin aktivitet. Till exempel kommer vi att belöna användare för att utföra specifika åtgärder, som att ge en bonus för användare som beslutar att vidta ytterligare åtgärder för att säkra sitt konto (“Aktivera 2FA och få x UOS!”), Belöna de som använder en ny applikation som vi har samarbetat med med etc. Många andra möjligheter som fortfarande är under utveckling (betalas för att titta på annonser, betalas för att rekommendera vänner osv.) kommer att finnas tillgängliga strax efter utgivningen.

Spelutvecklare kan stimulera sina samhällen att delta genom att uppmuntra spelare att marknadsföra sina spel och dela med dem en procentandel av de intäkter som genereras, automatiskt tack vare våra dedikerade smarta kontrakt. De kommer också att kunna vara värd för turneringar inom Ultra för att marknadsföra sina senaste spel och omedelbart belöna spelare i UOS eller NFT. Den senare funktionen är en viktig funktion och många avslappnade och konkurrenskraftiga spelare väntar på det.

NFT är inte plattformsberoende men är ett bra sätt för användare att belönas och tjäna pengar också. NFT: er kommer vanligtvis att vara spel eller objekt i spel som spelare kan köpa, plundra, vinna och sedan sälja när som helst. Spelutvecklare kan få en minskning av återförsäljningen om de bestämmer sig för och det är fantastiskt eftersom du inte kan göra det på den traditionella marknaden för distribution av spel.

Många andra applikationer är möjliga med Ultras smarta kontrakt. Eftersom vem som helst kan utveckla tredjepartsdApps för vår plattform med SDK som vi nyligen tillkännagav, vet vi att det inte kommer att ta för lång tid för vårt samhälle att skicka användbara dApps som streaming eller olika kommunikationsverktyg som tillåter användare att tipsa varandra.

Nyligen introducerade vi ett insatssystem på vår plattform och vi kommer snart att prata om det i detalj.

Q5. Vilka är några av de viktigaste funktionerna som Ultra har som kommer att locka utvecklare att bygga på Ultra?

För vanliga spel skulle jag säga att det första incitamentet är att vår SDK tillåter spelutvecklare att porta sitt spel från i princip vilken plattform som helst till Ultra-plattformen. De kan göra en 1/1 port men de kanske också vill lägga till blockchain-drivna funktioner i sina spel. Vissa av dessa funktioner inkluderar säljbara objekt i spelet eller en kontakt till någon av våra tredje parts dApps.

För spel som är tänkta med Blockchain i åtanke, vill de få tillgång till alla funktioner som Ultra har. Vi erbjuder plattformsberoende funktioner som den tidigare nämnda turneringsfunktionen som automatiskt ansluter spel till en hel tävlingsbaserad ekonomi. Detta är ett effektivt verktyg för att växa din användarbas när kärnan i ditt spel baseras på konkurrensmekanismer men många andra verktyg hjälper spelutvecklare att distribuera världar och koncept som aldrig sett förut.

Ett av dessa verktyg är en funktion vars förmåga är att skapa NFT från grunden med alla parametrar definierade i gränssnittet till Ultra-plattformen. Tack vare vår SDK sätter du in dessa NFT i ditt spel medan du gör dem tillgängliga offentligt.

Vad kan vi förvänta oss av det offentliga testnätet som kommer?

Vi startar för närvarande en kampanj för att öka medvetenheten om vår lösning. Inom inte så långt framöver kommer vi att lansera ett offentligt testnät där några av de tidigare abonnerade användarna kommer att kunna testa plattformen. När detta går bra kommer vi att inkludera fler människor och så vidare. Prenumerationerna är fortfarande öppna kl den här adressen för spelare och den här adressen för utvecklare.

Ultra
Hemsida
Telegram
Twitter

Mer från blockchain-spel
ShardTalk: Intervju med Alex Cupra från Ethverse
Binance Launchpad stöder $ SAND





Source link