Att annonsera i kryptorymden kan vara en tuff och oförlåtande upplevelse. Det finns dussintals olika utmaningar som du kan möta, var och en med tillräckligt med kraft för att ta ner det största namnet i marknadsföringsvärlden. Så det är dags att ta en titt på dessa utmaningar och hur du kan övervinna dem för att köra den mest framgångsrika kryptomarknadsföringskampanjen som någonsin skapats!

Du måste skaffa ett stort antal användare

Kryptoprojekt erbjuder sina användare en massa fantastiska fördelar som du inte hittar i den traditionella tjänstevärlden. Den största fördelen här är kostnaden för att använda plattformen eller tjänsten. Som ett resultat måste kryptoprojekt skaffa betydligt fler användare för att kunna göra lika mycket vinst. Det betyder att kundförvärv är ett spel med hög insats där du behöver den största valutan för pengarna!

Du måste hantera en stor gemenskap

Kryptoprojekt har alltid Telegram- eller Discord-grupper, och dessa kan innehålla tusentals människor i dem. Varje person i dessa grupper kommer att ha frågor, och det är ditt jobb som marknadsförare att förbli professionell och hjälpa alla, samtidigt som du bekämpar bedragare. Även om detta är hårt arbete, ger det dig en bra inblick i dina användare och hjälper dig att utveckla mer informativt kommunikationsmaterial

Adwords och Facebook slår hårt mot Cryptocurrency

Google och Facebook har ett hotfullt förhållande till kryptoprojekt. Det verkar ofta som att det enda sättet att få en kryptoannons godkänd på något av dessa nätverk är att vara en bedragare nuförtiden, eftersom legitima projekt, som ditt, utsätts för outsäglig granskning. Denna förändring i annonsacceptans innebär att PPC-annonsörer måste använda nya annonsnätverk. Det är här kryptoannonsnätverk som Bitmedia framstå som ett exakt substitut. Det sistnämnda återspeglas i tillhandahållande av tjänster och inriktningsalternativ, som i viss mån är mer djupgående än vad du får på konventionella annonsplattformar. Inte bara är det enklare att använda än Adwords och Facebook, men det ger också otroligt värde för pengarna när det gäller kvaliteten på genererade potentiella kunder, och riktar sig till målgrupper som handlar om blockchain och inte bara.

Bitmedia är det ledande kryptoannonsnätverket som tillhandahåller effektiva reklamtjänster för marknadsföring av krypto/NFT/DeFi

Du är utlämnad till symbolpriset

Många kryptoannonseringsplattformar kommer att tvinga dig att använda sin egen infödda token, vilket kommer med massor av risker. Genom att använda dessa typer av plattformar öppnar du dig för risken för deras tokens vilda prissvängningar. Leta därför efter ett kryptoannonsnätverk som anger sina priser i USD, vilket betyder att du inte kommer att få några otäcka överraskningar när det kommer till fakturering.

Distribuerad. Alla deltagare har lika tillgång till underliggande data, vilket förhindrar en enskild part från att äga eller kontrollera datan och eliminerar mellanhänder.
Decentraliserat Snarare än ett “primärt” datalager, är blockchain sammansatt av många noder i ett nätverk, som var och en har direkt (peer-to-peer) åtkomst till varandra.
Transparent Varje transaktion är synlig för alla deltagare, även om identifierande data kan göras anonyma.
Oföränderlig När transaktionen väl har registrerats och bekräftats kan den inte ändras, vilket säkerställer förtroende mellan alla parter.
Automatiserad Regelbaserade algoritmer kan skapas och sedan triggas av transaktionsegenskaper, vilket minskar och eliminerar manuellt arbete och skapar affärstransaktioner.

* Blockchain-principer på vilka nya möjligheter uppstår. De gör blockkedjetekniken till en modell för att hantera och hantera utmaningarna med digital reklam

Du måste engagera dig i en mycket olik gemenskap

Kryptogemenskaper skiljer sig otroligt mycket från vad en vanlig marknadsförare skulle behöva möta. Dina användare kommer från alla samhällsskikt från hela världen. Detta innebär att deras engelska kunskaper kommer att förändras drastiskt. Som ett resultat måste du se till att dina målsidor och innehåll är vettigt för alla med dålig engelska hela vägen till proffsen. När det gäller proffsen vill du inte sälja dig själv kort, så att hitta balansen här är nyckeln!

Löjlig influencer-prissättning

Influencers är ett fantastiskt sätt att marknadsföra ditt kryptoprojekt, men ju mer nisch du får desto dyrare blir influencers. Du kan förvänta dig att betala uppemot $50 000 för en 10-minuters video som kommer med 0 % garanti för eventuella resultat. Det verkar vara mycket pengar att kasta på någon för att göra en video utan garanti för resultat. Om du istället spenderade samma sak på visningsannonser skulle du få en hög med resultat!

Du måste bekämpa FUD

Fear uncertainty question (FUD) är allt vanligare i kryptovärlden. Som kryptomarknadsförare är det ditt jobb att släcka FUD-bränderna och hålla ditt samhälle lyckligt. Detta innebär att du förblir professionell i dina svar och att du ska slå ner rykten från hämndlystna konkurrenter, det här är alla saker du behöver hålla koll på när du marknadsför ett kryptoprojekt!

Brist på data

Kryptoutrymmet uppmuntrar att återta din integritet, vilket innebär att det är svårare och svårare att få data och korrekta resultat. Så att samarbeta med en plattform som gör det hårda arbetet och samlar in data är halva striden. Bra visningsannonsnätverk som verkar i blockchain och kryptorymden ger sina användare detaljerade insikter om personerna som klickar på annonser, vilket innebär att du kan få all information du behöver förfina dina marknadsföringskampanjer och bli mer framgångsrik!

För många kockar

En värld av kryptoreklam har introducerat annonsbörser till världen. Det betyder att du betalar mer pengar för att din annons ska visas och att kostnaderna snabbt ökar. Alla dessa annonsbörser introducerar fler och fler kockar i köket och din kryptoannonskampanj kan snabbt slitas isär av de höga avgifterna, vilket resulterar i mindre ROI.

Trender som förändrar den digitala reklamstrategin och tekniklandskapet

Dataintegritet GDPR och Googles senaste satsning på att fasa ut tredjepartscookies är starka signaler om att integritet och säkerhet är viktigare än annonsintäkter.
Användarkontroll över annonser Nyare marknadsaktörer för webbläsare (till exempel Brave) tillåter användare att kontrollera annonsinnehåll, frekvens och varaktighet och förhindra annonsspårare.
Annonser för belöningar Med strängare annonseringskontroller uppmuntras användare med lojalitetsbelöningar att klicka på annonser (som de väljer)

Var kom klicket ifrån?

I den snabba kryptovärlden kan det vara svårt eller nästan omöjligt att spåra en enskild dollar ner till en specifik kampanj och klick. Så att använda verktyg som ett professionellt annonsnätverk ger dig en verklig fördel att se vart annonsutgifterna är bäst riktade så att du kan pressa så mycket värde som möjligt ur de mest effektiva kryptoannonskampanjerna som du kör!

Fånga dem om du kan

Många utgivare är där ute för att tjäna pengar snabbt, så de investerar i botfarmar för att klicka på annonser på sina webbplatser, vilket ökar sina intäkter och dina utgifter. Det här är inte bra för dig eller din kampanj. Att samarbeta med ett kryptoannonsnätverk som har verktyg på plats för att upptäcka den här typen av trafik är nyckeln om du ska fånga bedragarna och bara investera i den legitima trafiken som finns. Endast ett fåtal kryptoannonseringsplattformar har denna funktion på plats, vilket innebär att du kan köra dina annonser med total sinnesfrid! Ta reda på detta genom att prata med supporten eftersom sådan information inte alltid visas på framsidan av nätverkets målsida. Bara när du har all rätt information från nätverk som Bitmedia, Web3ads eller Cointraffic, att du kan anse dig vara fullt informerad.

Kryptoannonser är vägen framåt!

Kryptoannonsnätverk är utan tvekan vägen framåt när det gäller att nå rätt publik. De ger dig alla verktyg du behöver för att driva en framgångsrik kampanj, utan extra krångel. Så om du vill få bästa möjliga resultat utan att spendera större delen av din tid på att bekämpa FUD-bränder, så är visningsannonser verkligen det bästa sättet att få effektiv kryptotrafik och en lojal gemenskap!



Source link